Hvem er vi?

Dansk Procesoptimering startede i maj 2016, ud fra en ide om at udnytte ca. 25 års erfaring indenfor branchen til at tilbyde rådgivning til henholdsvis kommuner, trafikselskaber samt vognmænd – altså til både kontraktudbydere af social visiteret kørsel, samt til kontrakthavere.

Formålet er at skabe værdi for begge parter, således at en kontraktopstart og følgende daglig drift kan foregå så smidig og økonomisk fornuftig som muligt indenfor de givne rammer.

Konkret ved at tilbyde:

  • rådgivning om det bedste valg af programmel til hhv. databasestyring samt kørselsplanlægning.
  • rådgivning om værdiskabelse via optimering af hhv. visiteringsprocessen, og af planlægning og udførselsdelen.

Firmaet består af ansvarlig indehaver Kristian Rosendal, som med mere end 25 års erfaring i branchen – både som leder af kommunale kørselskontorer og som leder i private busselskaber – har oparbejdet en stor detaljeret viden og erfaring om området, samt knyttet et stort netværk af tværfaglige kontakter indenfor området.

Dette store netværk af professionelle indenfor branchen, kan bringes i spil ved løsning af konsulentopgaver for kunder.

Som noget nyt tilbyder vi fra 2025 også ledelsesrådgivning efter Fahrenheit-princippet© – kontakt os for mere info samt skræddersyede kurser.

Erfaring

Selvstændig med konsulentfirmaet, Dansk Procesoptimering – rådgivning til kommuner og vognmænd omkring behovsstyret kørsel.

2016 – i dag.

Planlægningschef

HB-Care A/S

2017 –  2018

Randers C, Region Midtjylland, Danmark

Planlægningschef Vest og fungerende teamleder for afdeling Randers.

Personaleansvar for 3 kørselskoordinatorer samt 36 chauffører.

Opbygning af ny afdeling i Jylland, samt implementering og drift af planlægningssystemet Novus fra Trapeze.

Planlægning samt drift af behovsstyret kørsel ifm. kontrakt med Randers Kommune.

IT-specialist, Systemejer og Projektkoordinator – Befordringsprojektet, Borgmesterens afdeling

City of Aarhus

2016 – 2017

Rådhuspladsen 2, 8000 Aarhus C

Projektansættelse

It-implementering af befordringsprojektet i AAK.

Systemejer Kørselsplanlægningssystemet PASS fra firmaet Trapeze – Implementering samt drift af dette system.

Medvirkende til test, færdigudvikling samt implementering af SUTI-standard snitflade FLX – snitfladen migrerer data fra PASS til Flexdanmarks Planet – hidtil største projekt af sin art i Danmark.

Driftleder/Manager

Odense Kommune

2014 – 2015

Personaleledelse af 11 medarbejdere – kørselsplanlæggere samt visitatorer.

Ansvarlig for visitering samt planlægning af al social visiteret kørsel i Odense kommune. I runde tal ca. 2.500 daglige ture med borgere som ikke kan benytte traditionel offentlig transport grundet handicap m.v.

Jeg gennemførte ændringer samt tilpasninger af den oprindelige struktur i afdelingens opbygning og daglige drift – herunder introduktionen af nyt IT system.

Se artikel http://www.fyens.dk/odense/Faste-chauffoerer-skal-koere-boern-i-skole/artikel/2649178

Mere om optimering af behovsstyret kørsel – http://www.trapezegroup.com/misc/eu-en/140519_Invitation_kommuner_2014.pdf

Kørselsleder/Manager

Fredericia kommune

2013 – 2014

Ledelse af busafdelingen under Fredericia Brand- og Redning. Daglig ledelse af ca 20 professionelle chauffører/brandmænd.

Superbruger/admin af planlægningssystemet Novus fra firmaet Trapeze, Www.trapezegroup.dk.

Udbyggede brugen af systemet samt satte et nyindkøbt visiteringssystem i drift.

Etablerede ERFA-gruppe (erfaringsudvekslingsgruppe) for kommunale brugere af systemet.

Driftsleder / Operational Manager

Arriva Group

2004 – 2012

Planlægning, kundepleje, rekruttering.

Planlægning, vedligeholdelse af databaser, optimering af kørsel